Mijn zeilrondreis - Reisverslagen van Roelf Hekman - WaarBenJij.nu Mijn zeilrondreis - Reisverslagen van Roelf Hekman - WaarBenJij.nu

Mijn zeilrondreis

In 2012 zou ik willen vertrekken voor een verre zeilrondreis voor onbepaalde tijd, bij voorkeur, om de wereld. Hoewel deze reis voor onbepaalde tijd is, zal ik rekening moeten houden met de gangbare windrichting in de betreffende gebieden. Daarom heb ik in "Reisverslagen/Geplande reis" wel een tijdschema in jaren aangegeven.

De route die daar beschreven is zou ik graag willen afleggen. Of die route ook gevolgd zal (kunnen) worden ligt nu nog in het verschiet. Het zal afhankelijk zijn van veel faktoren, waarvan er diverse zullen zijn die ik niet zelf in de hand zal hebben.

Zie verder: "Reisverslagen/Geplande reis".

Voor het verloop van de actueel afgelegde route van de reis, zie de kaart in "Profiel". Deze route wordt ook zichtbaar als je op het kaartje in een reisverslag klikt.
nnnn

Recente Reisverslagen:

30 September 2012

Alcoutim-Olhao

19 September 2012

Ilha da Culatra-Ayamonte-Alcoutim

20 Augustus 2012

Alvor-Portimao-Ilha da Culatra

14 Augustus 2012

Atlantische kust Iberisch schiereiland

28 Juli 2012

Golf van Biscaje
Roelf

Welkom op de website van Roelf Hekman aan boord van zeiljacht Pelangi. Het doel van deze site is om een journaal bij te houden van mijn voorgenomen zeezeilreis voor onbepaalde tijd. Het vertrek van die reis staat gepland voor voorjaar 2012 met mijn zeiljacht Pelangi. Zij is een Standfast 40S met een lengte over alles van 12,20 meter, ontworpen door Frans Maas en gebouwd in 1978 op de Standfast werf te Breskens. Sinds september 2007 is zij in mijn bezit. Het jaar eropvolgend is gebruikt voor vervangingen en aanpassingen, zodat ze uitgerust zal zijn voor een dergelijke reis. Vanaf eind 2008 ligt ze in Marina Seaport te IJmuiden en sinds april 2009 woon ik permanent aan boord. Tot het vertrek in 2012 zal de tijd gebruikt worden om nog de nodige puntjes op de "i" te zetten en meer ervaring met haar op te doen. Op de landkaart hieronderde wordt de actueel afgelegde route bijgehouden. De route zoals ik die graag zou willen varen staat op de kaart onder "Reisverslagen/Geplande route". Of de afgelegde route ook zo zal zijn is echter van diverse faktoren afhankelijk, waarvan ik sommige niet zelf in de hand zal hebben. Zie verder "Reis". OOK OP ZEE PER E-MAIL (ALLEEN TEKST!) BEREIKBAAR: ph4136apenstaartsailmail.com MIJN REGULIERE E-MAIL IS: pelangi102apenstaarthotmail.com OF MAAK CONTACT VIA DE BOX "REACTIE PLAATSEN" ONDER AAN DE PAGINA VAN EEN REISVERSLAG nnnn

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 105622

Voorgaande reizen:

31 Mei 2012 - 15 Augustus 2019

Mijn zeilrondreis

Landen bezocht: